spamskydd på listan

Goddag listan!

Har lite funderingar kring möjligheterna att "gömma" listan för
spambots. Sen rätt lång tid tillbaka har jag låtit bli att posta till
listan pga. risken att min adress hamnar hos nån spammare. Ser att många
kör med en fejkadress som jag själv gör med detta mail men det måste väl
ändå finnas ett annat sätt att komma tillrätta med problemet? Antar att
Debian vill låta mail-arkiven vara öppna för alla men kan man inte köra
med någon enkel CAPTCHA? Antar det går emot riktlinjerna för
handikappade dock (även undertecknad har ibland svårt att utläsa
tecknen)? Idéer?

/Johan