RADI5 med Sil3114

Hej,

Jag har problem med corrupt data på min RAID5 array 4x500G blev 1.5Tb

Kontrollerkortet är ett med sil3114 chip på.
4xSATA bestyckat med 4 x Samsung spinpoint 500GB
RAID fasaliteten på kontroller kortet funkar inte i Debian Linux
Datorn är en AMD 1.2Ghz med 1Gbyte minne, så där är nog med datakraft att dra lasset!?
Har satt upp den att låta Linux sköta RAID5 jobbet med hjälp av mdadm.
Och det funkar ett tag. Efter några dagar är data på /dev/md0 så korrupt att den blir ro och måste fixas med fsck

Någon som har lyckats få fason på något liknande?

--
Bengt Samuelsson
Nydalavägen 30 A

mobil: +46(0)703686441