Re: Lenny upgraderings problem

Den den 11 september 2008 02:15 skrev Mikael Rudberg <mikael@iced.se>:
> [...]

> Samba PDC. Men tyvärr fick jag problem efter "dist-upgrade" så blev
> nätverket skumt jag tappade väldigt massa performance från att kunna skriva
> filer på c.a. 5-6 MB/s så sjönk det till mellan 2MB/s-50KB/s efter
> uppgraderingen. Det verkar inte heller var samba relaterat utan även ftp
> fick samm boost neråt så jag misstänker att det är nått tjall med min
> hårdvara i kombination med Lenny (jag kör på en Zonbu mini
>  http://www.zonbu.com/shop/product.php?productid=28&cat=2&page=1) . Är det
> någon som har liknande erfarenheter och något tips hur man fixar problemet ?

Om vi fått reda på lite på hur nätverket ser ut samt vad det är för
hårdvara i din burk så hade det säkert varit enklare.  Exempelvis vad
matar 'lspci' ut.

> Skall jag prova installera om från scratch ?

Kan du ju göra, men jag är inte säker på att det hjälper.
Vad som allmänt brukar göra maskiner långsamma, är om DNS eller annan
namnuppslagning inte fungerar.  Då brukar nästan alla program gå
långsamt.