Lenny upgraderings problem

Hej

Jag försökte precis uppgradera till Lenny på min Etch server som är en Samba PDC. Men tyvärr fick jag problem efter "dist-upgrade" så blev nätverket skumt jag tappade väldigt massa performance från att kunna skriva filer på c.a. 5-6 MB/s så sjönk det till mellan 2MB/s-50KB/s efter uppgraderingen. Det verkar inte heller var samba relaterat utan även ftp fick samm boost neråt så jag misstänker att det är nått tjall med min hårdvara i kombination med Lenny (jag kör på en Zonbu mini http://www.zonbu.com/shop/product.php?productid=28&cat=2&page=1) . Är det någon som har liknande erfarenheter och något tips hur man fixar problemet ? Skall jag prova installera om från scratch ?

/Mikael