Konstiga "varnings" vid dist-upgrade

Hej

Jag har ett antal etch instanser som jag tänkte uppgradra till lenny nu när det börjar närma sig "release" dock när jag testat så får jag en  massa konstiga varningar som jag inte förstår

jag ändrar min /etc/apt/sources.lst till
"
deb http://ftp.se.debian.org/debian/ lenny main
deb-src http://ftp.se.debian.org/debian/ lenny main

deb http://security.debian.org/ lenny/updates main
deb-src http://security.debian.org/ lenny/updates main
"

sen göt jag apt-get dist-upgrade

och får en massa varningar som klagar på locale

perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
        LANGUAGE = (unset),
        LC_ALL = (unset),
        LANG = "en_US.UTF-8"
    are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file or directory

Är det nån som vet hur man kan bli av med dessa vid dist-upgrade ? jag har googlat en massa och jag provat det som stod b.l.a. det som stod på debian-administrator

"
LANG= apt-get install locales
eval `locale 2> /dev/null`
sed -ri 's/^([^#].*)/# \1/;s/^# ('$LC_CTYPE'($| .*))/\1/' /etc/locale.gen"
locale-gen

"
Men det fungerar ej jag får samma fel hela tiden, jag vet inte om det spelar någon roll egentligen men det är väldigt störande.

Tack på förhand

/Mikael