Re: Flytta debian installation till en annan disk.

On Mon, 11 Aug 2008, mikael wrote:

Jag försöker flytta en existerande debian installaion
(etch) som ligger på en 250gb usb hd (dock bara 6GB använt)
till en liten 20GB hd

Nu när du har fått bra svar som verkar i samma riktning som du var inne på tänkte jag tipsa om ett alternativt sätt som kan vara av intresse för andra mer.

Installera upp ett nytt bassystem av samma dist som det system du har.
Se till att uppgradera ditt system till max.
kör dpkg --get-selections > minfil
spara ner alla filer du vill ha kvar /etc, /home, /var/backups, /var/lib/mysql, eller vad det nu kan vara du vill ha.
i ditt nya system kör du dpkg --set-selections < minfil
samt apt-get dselect-upgrade för att utföra.

plocka sedan fram dina backupper och systemet ska vara intakt.

--
/brother
http://frakalendern.se