Re: Program för EDA

Eagle från Cadsoft[1] finns i en gratisversion som duger gott att göra det
mesta. Begränsingen är antal lager och storlek på kort. (Finns för både
Linux och windows)

För avr finns paketen gcc-avr avr-libc avrdude. Det finns fler om du söker
i repositoryt efter avr. Länkar en guide som kanske ger dig lite hjälp.
[2]

//erik

1. http://www.cadsoft.de/
2. http://projekt.auml.se/homeautomation:guides:devenv