Toshiba Tecra M9, belysning på efter suspend?

Hej
Finns det någon på listan som liksom jag har installerat Debian på en ny Toshiba Tecra M9? Jag hittar inte så mycket information om den på nätet. Problemet är att allt fungerar utom vänteläge (suspend-to-ram). Maskinen vaknar som den skall men belysningen tänds inte, så den blir oanvändbar till annat än ssh. Jag kör Xorgs fria nv-modul, inte Nvidias binära, men misstänker att det inte har med saken att göra

/Fredrik