Re: Fujitsu-Siemens RX100 S4 med RAID

Rugge:
> Nu är ideérna slut, och jag har googlat =)
> Någon som har installerat Debian på en Fujitsu-Siemens RX100 S4 med
> LSI MegaRAID?
>
> Med Live-CD syns den logiska disken helt OK - men med
> installationsprogrammet syns det enbart 2 st hårddiskar. Jag kör med 2 st
> 250GB i spegling
>
> Tips på hur man får igång detta emottages tacksamt.

1, byt ut kärnan på installationscdn mot Live-CDns
2, gör en installation "någon annan stans", boota med Live-CDn,
   montera den andra installationen (med t.ex. nfs, flytta över HD)
   fdisk, mkfs, mount x /nyasystemet, cp -a installationen /nyasystemet
   chroot /nyasystemet, installera lämplig kärna och gör den bootbar

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting