RE: debian

Hej Mattias och listan,

Sökningen "debian virtual domains" på google.com ger bland annat följande
url:er som är vettiga i sammanhanget. De bygger visserligen mest på exim4
istället för postfix:

http://koivi.com/exim4-config/
http://www.debian-administration.org/articles/140
http://www.howtoforge.com/postfix_mysql_dovecot_dspam_clamav_postgrey_rbl_de
bian_etch
http://workaround.org/articles/ispmail-etch/
http://www.advogato.org/article/915.html
http://www.tty1.net/virtual_domains_en.html

Söker man på "debian virtual domains postfix" får man upp en hel hög
relevanta länkar med guider för virtuella domäner med postfix.

Att söka på Google är en konst det med. Den största svårigheten är väl att
veta vilka sökord man ska använda för att få fram relevanta svar.

Sist men inte minst kan jag tipsa om
http://se.linux.org/dokumentation/artiklar/kunskap/smartafragor som
förklarar hur man ska fråga och varför man borde göra på det viset. Den
förklarar också varför listmedlemmarna reagerar som de gör när man inte
frågar på det sättet.

För att svara Per så har jag inte installerat åt min mor, men jag har
lyckats övertala flickvännen att prova.

Jens