Montera NTFS-partitioner

Hej!
Hur gör man för att montera NTFS-partitioner automatiskt?
Nu kommer jag inte alls åt dessa partitioner på en dator. Om jag går via ikonen "Dator" på skrivbordet ser jag partitionerna, men om jag försöker öppna dem får jag ett långt felmeddelande att de inte går att montera.

Om jag däremot kollar på utdelade NTFS-kataloger på en annan dator i Windowsnätverket är det inga problem!

På denna dator valde jag att installera i expertläge och valde NTFS-stöd.

Vänligen
Per Tunedal