Re: online data-internet

Har du provat "Skype"?
(duh)

tel06hmi@student.hig.se wrote:
> hej
> jag har en projekt.det handlar om att mikrofonen fångar signalen .signalen
> passerar ad-omvandlare och låg pass filter. efter detta mättes signalen av
> data .så behöver det ett mätprogram. sedan skickas signalen till internet.
> vi behöver en web server program. jag undrar om ni har mätprogram eller
> web server program? jag har en fråga till :vad är det skillnaden mellan
> fri operativsystem och vanlig operativ system?
> web server programet som behövs är GNU/Linux.
> mvh HAmid

Är detta ett 10 poängs projekt?
(isf återuppfin inte videon, lr hjulet för den delen)

Bara att installera Linux, och få allt i det att funkar, borde vara typ
minst 5 poäng (för den helt oinvigda). Minst.

Jag tror inte ni behöver någon "web" -server, för att streama ljud.

(protokoll "rtsp://" Realplayer hanterar detta.)
http://en.wikipedia.org/wiki/Real_Time_Streaming_Protocol

Skriver jag:
per@redeb:~$ apt-cache search stream server | wc -l
117

Alltså.

(förmodligen simmar ni på fördjupt vatten... men det skadar ju inte att
åtminstone få fötterna blöta Hamid?)

Själv lyssnar jag på Realtime Quicktime Youtube och vad det kan vara,
med "Mplayer" (vilket jag har kompilerat med alla tänkbara kodex).

Mätprogram?
(endel instrument har oxå ett PC interface, vet inte. Fråga mig inte hur
man får ett Excel- dokument från en mick )

--
Mvh, Per Blomqvist
Web: http://phoohb.shellkonto.se