Re: [OT] "Uppgradera" från RAID 1 till 10

Hej!
Jag har "uppgraderat" från RAID1 till RAID5 och det smärtfritt på en
produktionsmaskin.

Så här gjorde jag.
1. Backup av system till externt media
2. I BIOS för raid-controllern, satt upp RAID5
3. Restore från externt media.
4. Boot...

Borde ju vara samma för RAID10, och backup tar man ju ändå eller hur ?

Det var dock innan dessa spännande UUID på partitionerna...