Re: sctreenshot på debian?

Jasså xwd..? Jag testade den:
per@redeb:~$ xwd -root > apa.jpg
per@redeb:~$ ll apa.jpg
-rw-r--r-- 1 per per 5246059 2007-05-05 12:17 apa.jpg
per@redeb:~$ file apa.jpg
apa.jpg: XWD X Window Dump image data, "xwdump", 1280x1024x24

Annars finns "import", som är en del av imagemagic:
per@redeb:~$ import apa.jpg
per@redeb:~$ file apa.jpg
apa.jpg: JPEG image data, JFIF standard 1.01

ELLER. Så finns det oxå en funktion i GIMP, som man kan importera
skärmdumpar med (vilket jag gjort några ggr).

Många olika vägar, för att åstadkomma samma sak....

Mvh, Per Blomqvist
Web: http://phoohb.shellkonto.se
Telnr: +46 70-3355632