SV: Re: Brandvägg/router

--- Mikael Rudberg <mikael@iced.se> skrev:

> Jag kör med 2 st WRT54GS med DD-WRT installerad
> (http://www.dd-wrt.com).
> Har även 2 st NSLU2 med debian etch
> (http://www.cyrius.com/debian/nslu2/)  som jag kör
> Samba
> PDC/Mysql/Joomla/Exim/IMAP  grymma maskiner för
> 900:- st :)

> Linux-distribution.

När ändå Era förslag lämnar det ursprungliga målet
att ha Debian som grund, låt mig slå ett slag för
nätsluss och tjänstemaskiner byggda med Bering-uClibc
(arvtagare till LRP -- Linux Router Project)
som grund

      http://leaf.sf.net/bering-uclibc/

och som tillåter skapandet av maskiner med massminne
från diskett och uppåt. Jag kör en sådan på ett
gammalt pentiumkort och förbrukar tjugu Watt, förvisso
mer än Linksys. Bering ligger mycket nära Debian i
sin uppbyggnad, men är mycket, mycket mindre!

Hälsning  Mats Erik Andersson

Hitta din nästa resa på Yahoo! Shopping.
Jämför pris på flygbiljetter och hotellrum här: http://shopping.yahoo.se/b/a/c_169901_resor_biljetter.html