Brandvägg/router

Hej!

Jag håller på att ersätta en gammal dator jag har som står som brandvägg/router (och filserver/skrivarserver) med en lite modernare. Den gamla maskinen har kört en 2.2-kärna (jag installerade ursprungligen systemet hösten 2000) och haft manuellt skrivna regler för att skapa ett NAT, brandvägga vissa portar och vidaresända andra.

På den nya tänkte jag testa på något mer modernt system, och undrar därför vad som rekommenderas som brandvägg/router-system på en Debianinstallation? Jag kan gärna tänka mig att kunna konfigurera NAT-regler från ett webbgränssnitt från intranätet.

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/