Re: 3G-internet

Carl-Fredrik Enell wrote:

För det andra: det ser ut som om leverantörerna använder NAT och tar
extra betalt för en äkta IP-adress. Min tanke är att även kunna
placera en server i stugan för att kolla temperaturer och slå på värme
etc. Även om man kan SSH-tunnla sig ut någonstans så är det ju enklare
med en riktig adress. Detta hittar jag ingen bra information om. Vet
någon vad som gäller och ifall operatörerna skiljer sig åt?

De borde åtminstone ge användarna (äkta) IPv6-adresser, men de kanske de redan gör?

Mikael