Re: Ändra från-adress?

On Wed, Apr 18, 2007 at 04:02:59PM +0200, Ivar Alm wrote:

> Mutt.
> Jag har inte ens tänkt på att det kanske var mutt som skulle sköta det.
> Ska kolla upp det för det skulle vara en smidigare lösning.

Jag kör med folder-hooks i muttrc, som standard i IMAP-strukturen får
jag en viss avsändare:

folder-hook . 'my_hdr From: Lars Bjarby <laban@krakpot.net>'

är jag i mappen där jag sorterar in alla skolmail får jag en annan
avändare (och signatur):

folder-hook skola.di3bjla 'my_hdr From: Lars Bjarby <di3bjla@chl.chalmers.se>'
folder-hook skola.di3bjla 'set signature="/home/laban/.signature.di3bjla"'

Kräver dock att din mailserver tillåter att du relayar för de
avsändardomäner du använder. Har du en egen är ju det inget problem
att fixa och de flesta bredbandsleverantörer har väl det för utgående
post om man känner för det tror jag.

--
.oO laban@krakpot.net Oo.