Ny inloggning i ett nästlat fönster

Hej!

Är det möjligt att få "Ny inloggning i ett nästlat fönster" i en önskad
upplösning? Som det är nu så den alldeles för stor - Jag kör Dual-screen
och min nästlade "desktop" blir även den stor - fönstret håller sig på
min vänstra skärm - men jag måste ändra storleken på den för att se hela
min nästlade desktop.

Finns det nån möjlighet att få ett fönster med en nästlad desktop till
önskad upplösning (i mitt fall 1024x768, min monitorsetup är två ggr
1280x1024) - eller kör han direkt på informationen i xorg.conf utan att
det går att ändra på ett smidigt sätt?

Det är Gnomes "Ny inloggning i ett nästlat fönster", som anropar

gdmflexiserver --xnest

som det är frågan om.
(Jag sitter med en Etch-maskin.)

mvh