Trådlöst PCI-nätverkskort

Tänkte bli nätverksmässigt trådlös, men inser att jag har dålig koll på vilken
hårdvara som har bra stöd i Linux vad gäller den biten. Är någon kanske mer
bevandrad på vilka kretsar/kort man skall satsa på? Söker främst ett PCI-kort
som stöds native i kärnan eller som modul. Kör trådlöst på min bärbara
(FreeBSD), och har där fått köra ndiswrapper för att få igång det wifi på
den. En nödlösning, så jag tänkte försöka undvika ndiswrapper om det går.

Har någon möjligen några förslag på kort med bra stöd?

/Henrik