Re: Fetchmail räknar fel

On Monday 26 March 2007 11:19, Mats Erik Andersson wrote:
>   Hej!
>
>    Nu kan jag belägga att 'fetchmail -a' räknar fel
>  hos mig. Den hämtar elva elbrev, men överräcker bara
>  tio till '/var/mail/hejhopp'. Vet någon om ett bote-
>  medel mot detta? Det är det sista elbrevet i en sänd-
>  ning som inte kommer fram i laga ordning.
>
>  Hälsning   Mats E Andersson

Jag hade ett liknande (samma?) problem tidigare. I mitt fall så levererar
fetchmail breven till exim4 som sen i sin tur skickar dem till min brevlåda
(efter lite filtrering). Det visade det sig att det var exim4 (min MTA) som
inte ville leverera fler än tio mail per gång, resten lades i en kö för
senare leverans. Det finns en inställning, smtp_accept_queue_per_connection,
som kontrollerar detta (I mitt fall finns den
i /etc/exim4/conf.d/main/02_exim4-config_options men jag tror att det beror
lite på hur exim4 är konfigurerat). Sätt denna till 0 för att tillåta hur
många mail/gång som helst.

Hoppas att det hjälper,
Mats Klingberg