Byta locale

Jag tänkte att jag skulle ge mig på att byta locale från ISO8859-1 till
UTF-8. Av det jag läst tidigare här och på nätet så skulle det vara så
enkelt att göra en 'dpkg-reconfigure locales'. Dock funkade inte det
precis som jag ville.

Jag vill dels inte ha LANG=sv_SE.UTF-8. Det kanske bara är en vanesak,
men jag har svårt för den översättning som än så länge är gjord, men jag
vill sätta några specifika LC_*. Gör jag det med 'configure-locale'?

Jag har 8859-1 på mina filnamn. Jag hittade ett paket 'convmv' som kan
koda om filnamn, men man riskerar lite saker som tex dubbel
UTF-8-konvertering. Behöver jag konvertera ALLA filer på ALLA diskar,
eller räcker det med att konvertera de kataloger som jag _vet_
innehåller svenska tecken?

//I