Problem med temperatur i etch

Jag har nyligen installerat Etch och jag märker att under last så får jag väldigt mycket

kernel: CPU0: Temperature above threshold
kernel: CPU1: Temperature above threshold

Jag körde lm-sensors samtidigt och kunde se att när processorn gick över 55grader så började detta
nu undrar jag hur jag kan höja värdet ifrån 55 eller ta bort detta helt?

Nån som upplevt samma problem, eller ska jag köpa en ny processorkylare? (kör en zalman som fungerat fint innan)

//-Jonas Björck