Re: Kompilera en modul

* Modulen är w83793 för att få igång winbond sensor på moderkortet.
* 2.6.18-4-amd64 #1 SMP Wed datum UTC 2007 x86_64 GNU/Linux

Det verkar lite lättare att kompilera på maskinen ifråga faktiskt...

Men är det bara att:
- dunka in kärnans källkod
- göra make oldconfig,
- gå in i modulens mapp
- och göra make där?

Sedan borde jag väl kunna kopiera modulen till min kärna som jag kör, och ladda den?

Den 2007-03-02 skrev Simon Kagstrom <simon.kagstrom@bth.se>:
On Fri, 02 Mar 2007 14:23:55 +0100
Marcus Better <marcus@better.se> wrote:

> [...]
>
> Du behöver en korskompilator, se
>   http://wiki.debian.org/BuildingCrossCompilers

Jag kan också passa på att tipsa om emdebian.org,

   www.emdebian.org/

som har färdiga debianpaket för korskompilatorer till etch/unstable.

--
// Simon