Re: mixmaster mail inte sendt av exim4

On Sat, 2007-02-24 at 16:41 +0100, Niels Larsen wrote:
> Allt ser bra ut, och mixmaster ser ut at sende mail ok, och mailen lämner
> pool, men ingen mail blir modtaget av slut modtageren.
> ***

Det är antagligen ett inställningsproblem i Exim och har inte att göra
med mixmaster överhuvudtaget. Du kan kontrollera det genom att testa att
skicka mail via mutt, mail eller något annat program som använder
systemets MTA.

> Ser ud, som om jag har fel set-up i exim4, på något sätt!
> ***
>
> Här är en kopia av min "update-exim4.conf.conf" setup fil:
>
> # /etc/exim4/update-exim4.conf.conf
> #
> .
> .
> # This is a Debian specific file
>
> dc_eximconfig_configtype='smarthost'
> dc_other_hostnames='xxxxxo1032.localdomain'
> [...]

Smarthost skickar vidare mailen till en befintlig mailserver, t.ex. din
ISP. Är "xxxxxx032.localdomain" en mailserver du brukar använda?

Vanligtvis krävs också inloggning på SMTP-servern, kika på
filen /etc/exim4/passwd.client samt mansidan exim4_passwd_client.

--
Cheers,
Sven Arvidsson