Re: history av paketinstallationer

Wednesday, 31 January 2007 17:11, Michael Olberg wrote:
> Sammanfattning: delar de olika verktygen för paketinstallation en
> gemensam loggningsfunktion? Kan man återskapa historien över när
> olika paket installerades?

Själv använder jag bara aptitude, som har sin egen loggfunktion, men
även aptitude (och alla andra pakethanterare, såvitt jag vet) använder
dpkg i kulisserna, så /var/log/dpkg.log bör vara rätt fullständig. (Om
du kör logrotate kan du också behöva titta i dpkg.log.1, dpkg.log.2.gz,
dpkg.log.3.gz och så vidare.)

--
Alexander Nordström
http://lx.n3.net/