Re: Flytta Windows XP till en Debiandator

Peter Carlsson wrote:
Hej!

Har precis gjort om min maskin med Windows XP till en Debianburk.
Debian är installerat på en ny SATA-disk och XP ligger kvar på
den gamla PATA-disken.

Nu skulle jag vilja flytta över XP till en partition på min nya
SATA och kunna göra dualboot. PATA-disken ska sedan plockas bort.

Vad finns det för möjligheter att göra detta? Har fått tips om
partimage, men det har ännu inte fullt stöd för NTFS.

Tar tacksamt emot förslag.

Mvh Peter

Det här är inget GNU alternativ, men i alla fall. Om du har tillgång till partion magic kan du kopiera partioner med det programmet.Ghost och Drive Image är andra alternativ.

Om du vill använda open source så tycker jag du kan prova partimage, om man defragmenterar ordentligt så borde det fungera; går det så går det, fungerar det inte är det inget som tar skada.

--

  You cannot kill time without injuring eternity.