Re: Hjälp med att brygga nätverkskort?

Quoting timebandit <timebandit@dzn.mine.nu>:

> Hallå på er,
>
> Hoppas att ni fått en bra start på det nya året? Det har nästan jag fått
> iaf =)
>

> Idag kör jag 3st nätverkskort i servern. 1 för internet och 2 för
> nätverket. Fungerar rätt ok, förutom att datorerna i det interna
> nätverket inte fungerar =)
> Så jag tänkte ge mig på att försöka brygga nätverkskorten för att det
> skall fungera till 100%.

Okej, har du gjort precis som det står i den howton som du länkade till?
Dvs:
brctl addbr lan
brctl addif lan eth1
brctl addif lan eth2
ifconfig eth1 0.0.0.0
ifconfig eth2 0.0.0.0
ifconfig lan 192.168.0.254 netmask 255.255.255.0 up

Detta förutsätter ju att du har bridge stödet laddat i kernelen och att dina 2
nätverkskort är eth1 och eth2.

Vad exakt är det som inte fungerar?

Hälsningar,
--
  .''`. Torbjörn Svensson, azoff (at) se (dot) linux (dot) org
 : :' : 7EB9 2DC5 61AE DAB5 7099  BAC6 798E E39A DBDB 0CFD