Hjälp med att brygga nätverkskort?

Hallå på er,

Hoppas att ni fått en bra start på det nya året? Det har nästan jag fått
iaf =)

Idag kör jag 3st nätverkskort i servern. 1 för internet och 2 för
nätverket. Fungerar rätt ok, förutom att datorerna i det interna
nätverket inte fungerar =)
Så jag tänkte ge mig på att försöka brygga nätverkskorten för att det
skall fungera till 100%.

Vill helst undvika att köpa en switch ;)

Har koplilerat kärnan för stöd med bryggning och föjt instruktionerna på
sidan http://www.faqs.org/docs/Linux-HOWTO/BRIDGE-STP-HOWTO.html men jag
får det ändå inte att fungera?

Så jag frågar nu er om ni vet hur man gör för att brygga nätverkskorten
och får allt att fungera?

Kör Debian 3.1med kärna 2.4.30 ...

Tacksam för hjälp...

//Kensy