Re: Skandiabanken med Linux - slutat fungera?

Usch vad ni skräms! Jag skulle bli mycket upprörd om jag inte kunde
fortsätta använda Skandiabanken med Linux.

För mig fungerar det rätt bra sedan länge. För en tid sedan (månader?)
slutade dock inloggningsmenyn att fungera bra. Mina två lösningar:

1) Gå in via bokmärke:
https://www.skandiabanken.se/skbsecure/login_internet.aspx

eller

2a) Gå in via http://www.skandiabanken.se som vanligt.
Du skickas hit: http://www.skandia.se/hem/default.aspx

2b) Klicka "Privat" högst upp. Du blir kvar på sidan.
2c) Stega nedåt med pilknappen nedåt så långt det går.
2d) Klicka "Logga in" som blev synlig under en liten nyckel.
2e) Klicka "Logga in privat" som blev synlig.
2f) Klart! Samma plats som länken 1) ovan.

Jag kör Debian Linux Sarge (Stable), Firefox 1.0.4 (senaste för Sarge
och nyare än vad numret antyder).

"Help->About Mozilla Firefox" svarar:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.10) Gecko/20061113
Firefox/1.0.4 (Debian package 1.0.4-2sarge13)

Jag har inte ändrat User-agent och det är precis den ovan som används.

Jag brukar inte heller ha problem med BankID för t ex Skatteverket.

/Leif Hornsved