Automontering

Hej!

Jag vill att CD-skivor och USB-prylar ska mountas automatiskt när de
sätts in/ansluts. Paketet "gnome-volume-manager" är installerat,
processen med samma namn ligger och kör (körs automatiskt när jag
loggar in i gnome), och "Montera flyttbara enheter då de ansluts under
drift" och "Montera flyttbart media då de matas in" är ikryssade i
gnome-inställningarna.

Hald och dbus är installerade och körs (från init.d), och
USB-enheterna listas korrekt av kommandot hal-device efter att de
anslutits. CD-enheterna listas oavsett om det sitter nån CD i eller
inte.

Min användare är medlem i gruppen plugdev, och kommandona

        pmount /dev/hdc

och

        pmount /dev/sda1

funkar utmärkt.

Men ändå händer absolut ingenting då jag stoppar in/ansluter dessa
grejer. Vad kan vara fel? Behövs något särskilt i kärnan (använder
egenkompilerad nedbantad kärna)?

/Pelle