Re: Extra moduler

Ivar Alm wrote:
> Jag har nyss kompilerat och installerat en 2.6.18-kärna. Det visar sig
> sen att jag skulle ha behövt stöd för tmpfs/shmfs (f-spot använder det),
> vilket ska ges av kärnmodulen 'binfmt-misc'.

Nej, tmpfs och shmfs har såvitt jag vet inget med binfmt-misc att göra. Det
är filsystem. Det bästa är nog att kompilera in dem i kärnan, de är ganska
så fundamentala.

Om du verkligen behöver binfmt-misc så kan du nog kompilera om den som
modul, med lite tur, med samma metod (och samma källkodsträd) som du
använde för att kompilera kärnan.