Re: Extra moduler

On Sat, Nov 25, 2006 at 02:16:08AM +0800, Alexander Nordström wrote:

> Japp. Du behöver installera rätt headerfiler först:
>
> # aptitude linux-headers-2.6

Det har jag.
linux-kernel-headers-2.6.18-6.

> Det borde funka. Halva idén med modulära kärnor är att man ska slippa
> kompilera om hela kärnan.

Mmm... Jag tycker också det, men har inte efter ett par år lyckats
riktigt med det än vilket jag tycker är konstigt...

> För en del moduler kan module-assistant vara hjälpsam, men binftm-misc
> verkar inte ingå där, och jag har inte haft särskilt stora framgångar
> med det ens med moduler som påstods hanteras av programmet.

octo@galaxy:/usr/src$ m-a -t a-i binfmt-misc
binfmt-misc, what is binfmt-misc?

Däremot har jag med fördel använt m-a för att kompilera/installera
nvidia-moduler.

//I