Re: Extra moduler

Saturday, 25 November 2006 01:46, Ivar Alm wrote:
> Finns det nåt sätt att kompilera och lägga till dem till en
> existerande kärna som körs?

Japp. Du behöver installera rätt headerfiler först:

# aptitude linux-headers-2.6

eller liknande.

> Kan jag kompilera/installera 'binftm-misc' som modul utan att
> kompilera om allt med 'make-kpkg kernel-image...' och installera över
> min kärna?

Det borde funka. Halva idén med modulära kärnor är att man ska slippa
kompilera om hela kärnan.

För en del moduler kan module-assistant vara hjälpsam, men binftm-misc
verkar inte ingå där, och jag har inte haft särskilt stora framgångar
med det ens med moduler som påstods hanteras av programmet.

--
Alexander Nordström
http://lx.n3.net/