Extra moduler

Ok. Jag har googlat, men lyckas ändå inte hitta "rätt" svar på min
fråga.

Det gäller moduler till kärnan.
Finns det nåt sätt att kompilera och lägga till dem till en existerande
kärna som körs?

Som exempel mitt aktuella problem:
Jag har nyss kompilerat och installerat en 2.6.18-kärna. Det visar sig
sen att jag skulle ha behövt stöd för tmpfs/shmfs (f-spot använder det),
vilket ska ges av kärnmodulen 'binfmt-misc'. Nu har jag inte kompilerat
den, varken i kärnan eller som modul.
Kan jag kompilera/installera 'binftm-misc' som modul utan att kompilera
om allt med 'make-kpkg kernel-image...' och installera över min kärna?