Hur skall programtexter sparas på en servermaskin?

   Hej!

  Jag försöker lagra en översatt programtextfil
  'pikdev.mo' tillgängligt för hämtning med hjälp av
  nätsidesläsare. Den unix-maskin (systemet heter
  tydligen L8) som comhem använder vägrar istadigt.
  Jag har försökt luras med 'pikdev.moc' och alltså
  text/x-moc men helt förgäves. Det tog mig ett tag
  att luska ut knepet att utvidgningen 'order.sh' är
  nödvändig vi mime-type text/x-sh på nämnda maskin,
  men för mo-filer vet jag inte längre vad jag skall
  gissa på. Någon som vet eller gissar bättre än jag
gör?

       Hälsningar
                  Mats E Amdersson