disabling usb

Hej,

Jag har tagit en gammal dator och skapat någon slags kiosk system på den med automatisk påloggning av en viss user som kör firefox.
(debian sarge: 2.6.8-2-386 kernel)

Jag skulle vilja snabba upp boot-processen och ta bort probing av USB enheter helt och hållet. Datorn har visserligen USB portar men kommer inte att använda dem.

Eftersom jag inte har scsi, firewire, pcmcia ... heller, tänkte jag ta bort paketet hotplug. Det verkar enklare än att strula med hotplug konfigurationen.

Tänker jag rätt? Synpunkter någon?

hälsningar,
Michael

Michael Olberg                           <michael.olberg@chalmers.se>
Onsala Space Observatory                       tel: +46-(0)31-7725507
Chalmers University of Technology              fax: +46-(0)31-7725590
S-43992 Onsala, SWEDEN                      mobile: +46-(0)703-319556
----------------- This quote left blank intentionally ---------------