Jahshaka

Hej!

Är det någon som fått igång Jahshaka (2.0 RC3) i Debian unstable? Jag
har försökt som sjutton på flera olika sätt:

1. Via pakethanteraren YUM, vilket rekommenderas på Jahshakas
hemsida. YUM finns som Debian-paket, men jag har inte lyckats lära den
att de paket som behövs är installerade som debian-paket. YUM använder
RPM-paket, och jag har också manuellt försökt konvertera dessa med
alien. Då uppstår inga dependency-problem, men när man försöker köra
Jahshaka klagar den på att det saknas .so-filer, trots att dessa filer
finns i legitima lib-kataloger.

2. Via installations-sh-skriptet för Fedora. Detta klagar återigen på
ouppfyllda dependencies som egentligen är uppfyllda av debian-paket.

3. Jag har också laddat ner och kompilerat källkoden på egen hand,
vilket till slut lyckades efter att ha installerat 18000 *-dev
debianpaket och även kompilerat openlibraries och mlt/mlt++. Då går
det faktiskt att köra Jahshaka, men det segfaultar hela tiden, även
när man försöker genomföra de operationer man uppmanas göra i den
första tutorialen, så det handlar alltså inte om buggar som ska finnas
där.

Är tacksam även för kortfattade rapporter, typ "jag kunde kompilera
den utan problem din klåpare", för då vet jag åtminstonde att det är
en framkomlig väg.

/Pelle