[Fwd: Re: Bugg med "Capslock" i consoln.]

Jag råkade skicka till fel adress först. Ursäkta.
--
Vincent Lönngren <bice77@malmo2.net>
--- Begin Message ---
tor 2006-07-27 klockan 08:03 +0200 skrev Anders Eriksson:

> Det är en kvarleva från den gamla onda tiden då vissa terminaler bara hade
> 6-bitars (eller var det 7?) teckenkodning och enbart stora bokstäver. Om
> du använder enbart stora bokstäver kommer din tty att anta att du inte kan
> ta emot små bokstäver med din terminaltyp. Jag har för mig att man brukar
> få en varning från login för detta när du loggar in..
>
> Ingen bugg alltså, utan en feature...

Ja, det är ett lustigt beteende, men inte felaktigt. Vad gäller de
svenska tecknen undrar jag om du menar samma sak som rapporterats i bug
nummer #221290: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=221290
--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>

--- End Message ---