Re: Vektoriserad grafik

> Google är din vän i nöden:
>
> Inkscape: Vector Graphics For Linux
> http://www.linuxplanet.com/linuxplanet/tutorials/5757/1/
>
> Convert a bitmap to a vector drawing using the GIMP and Inkscape
> http://www.calivia.com/convert-a-bitmap-to-a-vector-drawing-using-the-gimp-and-inkscape
>
> Potrace, Transforming bitmaps into vector graphics
> http://potrace.sourceforge.net/
>
> Xara Xtreme (nytt som jag inte känner till)
> http://www.xaraxtreme.org/
>
> Skencil (tidigare Sketch), a vector drawing program
> http://www.skencil.org/
>
> Sodipodi (Obs! fel på hemsidan)
> [...]

Varför inte lära sig PostScript, läs t.ex.:

http://www.rightbrain.com/download/books/ThinkingInPostScript.pdf

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting