Re: HJÄLP!!!

Problemet är avhjälpt nu. Jag öppnade "/etc/passwd" ifrån ett annat
system (Knoppix)

Ingen variant på "su" hjälpte, och "sudo" har jag aldrig använt.

Kanske "init=/bin/bash i lilo/grub" oxå skulle hjälpt, kanske.

Felet jag hade gjort, var att jag ändrat skalet med kommandot "chsh"
till enbart "zsh" och inte till "/bin/zsh".

Mvh, Per Blomqvist
Web: http://phoohb.shellkonto.se
Telnr: +46 70-3355632