Re: Kapade fält från dpkg

"Robert Larsson" <r.larsson@gmx.net> writes:
> Körde dpkg -l för att se vilka paket jag hade på servern. Såg så bra ut att jag ville spara det som utskrift och ha i "serverpärmen". Men det är
> nåt konstigt när jag redirectar (stdout-) utdatat till skrivare, less eller fil. Fälten klipps av på nåt konstigt sätt.

Jag tror att det egentligen är tvärtom, när du kör dpkg -l direkt på
skärmen klipps raderna av för att få plats i terminalen, så att
information försvinner, men när du riktar om utdatan så kommer allt
med, och då ser det konstigt ut i less eftersom less wrappar för långa
rader till nästa rad. Om det blir likadant vid utskrift så kan du
spara utdatan till en fil och skriva ut filen i något program där du
har möjlighet att minska fontstorleken så att raderna får plats.

/Pelle