Kapade fält från dpkg

Körde dpkg -l för att se vilka paket jag hade på servern. Såg så bra ut att jag ville spara det som utskrift och ha i "serverpärmen". Men det är
nåt konstigt när jag redirectar (stdout-) utdatat till skrivare, less eller fil. Fälten klipps av på nåt konstigt sätt.

dkpg -l | less  ser alltså inte likadant ut som bara dpkg -l

Har aldrig sett detta beteende i andra program. Vad är det
som händer här, och kan jag göra nåt åt saken?

--
Robert

--

Echte DSL-Flatrate dauerhaft für 0,- Euro*!
"Feel free" mit GMX DSL! http://www.gmx.net/de/go/dsl