Re: postfix

> Hej, varför levererar procmail mail lokalt istället för att
> postfix tar emot och skickar det till usern?
> Jag har använt http://workaround.org/articles/ispmail-sarge/
> och i mail.log så säger den att meddelandet är skickat och
> att procmail tog emot det..
>
> Någon som har några förslag?

Det är nog så det skall fungera. Postfix (Exim, Sendmail m.fl) är
MTAs, mail transfer agents, alltså mailservrar som talar med varandra
över internet. Procmail (Maildrop, ytterligare?) är MDAs, mail
delivery agents, som har åtkomst till användarnas inboxar och bl.a.
låter dem sätta upp filterregler, autoreply m.m.

Jag tror inte Postfix klarar av att själv stoppa in inkommande
mail i rätt filer och bedöma vem som skall ha vilka mail. Därför
tar Postfix hjälp av maildrop när det inser att mailet är till
en inbox på det egna systemet.

MTA är som Postens gula långtradare som kör breven mellan
olika städer, MDA är din lokale brevbärare som vet på vilken
gata du bor och vilken brevlåda som är din.

Vad är det som inte fungerar, och vad vill du åstadkomma?

--
Robert