Re: SMTP-server - säker mot obehörigt reläande? [lite OT]

On 2006-06-23 at 11:08, vincent.lonngren.759@student.lu.se wrote:

> Jag har fått såna där bouncar länge. Många av de påstådda bouncarna
> har dock en bifogad zip-fil, och i de fallen brukar jag anta att det
> inte är en riktig bounce utan virus eller liknande.

Det du beskriver är ett typiskt tillvägagångssätt för virus, så det
är bara att fortsätta radera och ignorera. Här är ett exempel:

http://us.mcafee.com/virusInfo/default.asp?id=description&virus_k=127033

Det är iofs inte fel att försöka kontakta den som är ansvarig för datorn
som skickade viruset till dig. Det är dock så gott som aldrig adressen i
avsändaren (From) som är inblandad. Du kan bara lita på den senaste
smtp-adressen i epost-huvudet. Mer info här:

http://www.stopspam.org/email/headers.html

--
Fredrik Jonson