SMTP-server - säker mot obehörigt reläande?

Blev just lite paranoid... fick nämligen 4 st "Delivery Status
Notification (Mail Delivery Delayed)" med c:a 10 minuters mellanrum från
en domän vars jag aldrig skickat något mail... jag har över huvud taget
inte skickat några mail alls idag. Eller är det helt enkelt någon som
angett min adress i "return adress" i sina spam-mail, tro?

Jag kör senaste versionen av Exim4, konfigurerad att använda min
internetleverantörs SMTP-server som relä. "Smart host" eller vad den
konfigureringen nu kallas. I konfigureringen tillåter jag bara reläar
från mitt interna nät (192.168.1.0/24) samt ytterligare EN extern ip
adress.

Jag testkör:
telnet relay-test.mail-abuse.org
med fullgott resultat

jag kör apt-get update + upgrade flera gånger i veckan

I loggarna kan jag läsa:
"...relay not permitted..." på en 8 - 10 ställen... inget mer

*Så frågan är... kan jag göra nått mer?* ( gillar inte tanken på att jag
skulle så med rumpan bar, utan att veta om det )

--
Patrik