Re: ACPI Suspend to RAM

Det kan eventuellt vara så att kärnan inte klarar av att sätta
ACPI-wakeup för ditt morderkort. Jag har ett Via EPIA SP13000 som inte
går att väcka med ACPI.

At Mon, 19 Jun 2006 22:45:10 +0200,
Peter Carlsson wrote:
> Har läst lite på nätet om att vissa moderkort kräver en omboot
> innan den aktiverar Suspend to RAM.

Jepp, mitt är ett sådant. Jag är dock ganska säker på att det inte
gäller ACPI utan "nvram-wakeup" (google). Med nvram-wakeup skriver man
i princip BIOS:ets uppvakningstid direkt, och det kräver omboot efter
man satt den för ganska många moderkort. Det är ganska lätt att
tricksa lite med grub så att den automatiskt kör en "halt" om man satt
tiden.

> Allt tyder på att mitt moderkort stöder denna finess, men jag
> tar gärna emot lite tips och erfarenheter från nån som grejat
> med det här.

Ombooten? Finess är väl synd att säga ;-)

// Simon