Re: Mozillas DPI-hantering helgalen

Komplettering om det är till nytta. Jag har:
Section "Monitor"
	Identifier	"COMPAQ V720"
	HorizSync	31.5-70
	VertRefresh	50-120
	Option		"DPMS"
EndSection
och
# xdpyinfo | grep -E 'dimensions|resolution'
  dimensions:    1024x768 pixels (321x241 millimeters)
  resolution:    81x81 dots per inch
#
------
Har någon också, som jag, problem med fokusering i Firefox?
Se tidigare inlägg "Firefox javascript:focus()" på listan. Jag har haft mest
ont av det i Javascript-tillämpning, men det är mer än så. Samma fenomen utan
Javascript (det är väl alltså egentligen inte ett Javascript-problem):

Om jag klickar en länk och Firefox är inställd på att generera en ny flik
(sida) i den redan startade Firefox (dold) så laddas sidan i den nya fliken
MEN DEN KOMMER INTE UPP I FOKUS!

Så har det ALLTID varit men jag börjar bli less...

Tore