Re: Mozillas DPI-hantering helgalen

Friday 2 June 2006 07:14 skrev Alexander Nordström:
> Hanteringen av pixeltätheten i Mozilla Firefox i unstable verkar
> helgalen. Såvitt jag vet har det varit såhär länge, men jag har inte
> brytt mig om att undersöka saken närmare tidigare. Kan någon annan
> bekräfta detta?

Javisst, det är något lurt med pixlingen i Firefox på Debian (i mitt fall
testing). Jag upplever att det många gånger blir konstiga teckenstorlekar,
till exempel språngvisa storleksändringar vid stegvis uppskalning med 0.1em
åt gången, till exempel.

För att kolla sådant som du beskriver, på en webbsida till exempel, så måste
man se FF-renderingen på MSWin. Det får man komma ihåg samtidigt som man
kollar MSIE-överraskningarna!

Tore

--
Tore Ericsson, Tväråmark  http://web.telia.com/~u90902066/