Re: Problem med mailserver (skicka mail)

On Wed, May 31, 2006 at 11:47:37AM +0200, timebandit wrote:

> Har sökt på google etc men hittar absolut inget som kan hjälpa mig...
>
> Nån av er som vet vad som är problemet och hur man kan fixa till det?

Har ett vagt minne av att bland annat Sony Ericssons telefoner kräver
ett certifikat som är signerat av en "riktigt" CA (som då finns med
som godkänd root-ca i tfnen). Det funkar med andra ord inte med
självsignerade som standard.

Stötte på något liknande när jag försökte få telefonen att funka med
gmail över imap/ssl och min egen imapserver. Orkade dock aldrig
krångla igång det. Men googla lite på GMail, certificate, sony
ericsson och dylikt dyker det nog upp någon bra info om det. Har för
mig jag hittade något på http://www.esato.com.

Kanske inte var så mkt hjälp, men det var lite tips i alla fall :)

--
.oO laban@krakpot.net Oo.